LANDET

Nu håller jag äntligen på att bli frisk tror jag, det är verkligen på tiden!  I helgen var Moa, Venus och jag på Ljusterö, vår årliga visit. ;) Alla tre ordentligt förkylda, täppta och snorade som satan!
Vädret var fint de första dagarna men när Moa kom så vart det lite mulet.. ;) Trevligt hade som vanligt, med långa promenader och mysigt prat. ♥
Tränat har man ju inte gjort eftersom jag är sjuk men när Venus och jag skulle handla så fick vi oss en rejäl tur.. Jo, för Ica har stängt så då måste man cykla till en kiosk - inte så långt bort. Men stadsbo som jag är så har jag bara bankomatkortet med mig.. Det kommer jag på när vi ska betala, så ingen mat blev det där. Istället frågar vi hur långt det är till Tempo, hon som står i kassan ser inte särskilt smart ut så varken Venus eller jag tror på henne när hon säger: Typ en mil kanske. Så vi bestämmer oss för att cykla vidare..
Vilken jävla väg säger jag bara! Efter ett tag så tycker jag att vi borde vara framme och innan varje kurva så säger jag andfått: Snart är vi framme, här känner jag igen mig! Men inte då..
Till slut kommer vi fram och handlar det vi ska ha och vänder sedan för att ta oss hem igen. Tänk att vi cyklade hela den vägen för det lilla. Vi räknade ut att bara vägen till Tempo var 12 km (!) ta sedan det gånger två! Herreguud!

Aja, en mycket trevlig helg har jag haft och vi borde ha fler kvällar som den sista! :D
Puss på er!

Kommentarer

KOMMENTERA:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0